11.XI
- Szczegóły
Narodowe Święto Niepodległości
Święto Niepodległości – polskie święto narodowe – obchodzone jest co roku 11 listopada, na pamiątkę odzyskania niepodległości przez Polskę po 123 latach niewoli. Przez tak długi czas naszego kraju nie było, podzieliły go między siebie trzy mocarstwa: Austria, Prusy i Rosja. Nie było polskiego rządu, polskich szkół, ale byli Polacy, którzy nigdy nie zapomnieli języka polskiego. Im też zawdzięczamy odzyskanie wolności pod koniec I wojny światowej. Właśnie 11 listopada 1918 roku władzę nad wojskiem przejął Józef Piłsudski, wielki polski polityk i mąż stanu. Do czasu wybuchu II wojny światowej obchodzono to święto tylko dwa razy – w roku 1937 i 1938. Potem wybuchła II wojna światowa i Dnia Niepodległości znowu nie było. Tym razem straciliśmy wolność na 5 lat. Po roku 1945, czyli po zakończeniu II wojny światowej, komunistyczne władze naszego kraju świętem państwowym uczyniły dzień 22 lipca, datę podpisania Manifestu PKWN, jako Narodowe Święto Odrodzenia Polski. I znów przez długie lata nie wolno było świętować 11 listopada. Dopiero 15 lutego 1989 roku Sejm przywrócił to święto pod nieco zmienioną nazwą: Narodowe Święto Niepodległości. Dzień ten jest wolny od pracy i zajęć szkolnych. Główne obchody, z udziałem najwyższych władz państwowych, odbywają się w Warszawie na placu Józefa Piłsudskiego, przed Grobem Nieznanego Żołnierza. W wielu miastach odbywają się uroczyste akademie i wieczornice. Narodowe Święto Niepodległości to ważne święto dla nas, Polaków. Pamiętajmy o wszystkich tych, którzy oddali życie za naszą Ojczyznę, to dzięki nim, możemy cieszyć się wolną i niepodległą Polską.
W ramach Narodowego Święta Niepodległości zostały w naszej szkole podjęte następujące działania:
- szkolny konkurs plastyczny pod hasłem „ Mój Obraz Niepodległej”,
- akcja „ Szkoła do hymnu” .
Zachęcamy uczniów do obejrzenia prezentacji multimedialnej.
https://photos.app.goo.gl/bzXebJLhSkHS6gf49
Teatr „Kurtyna” pt.: „Magiczne słowa”.
- Szczegóły
![]() |
W dniu 30 października 2020r. dzieci z klas 1-3 SP wzięły udział w przedstawieniu teatru „Kurtyna” pt.: „Magiczne słowa”. Widowisko zabrało widzów w tajemniczą podróż do świata magii i czarów. Podróż ta miała na celu rozbudzenie w widzach dziecięcej kreatywności oraz wyobraźni, którą we współczesnym świecie "zabijają" urządzenia elektroniczne typu smartfony czy tablety. Zadaniem spektaklu było również kształtowanie postaw społecznych wytrwałość w działaniu i dążeniu do celu, umiejętność właściwego zachowania się w sytuacjach zwycięstwa i porażki, nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, empatii i szacunku dla słabszych, pokory wobec autorytetów. Inscenizacja miała wzbudzić szacunek do osób starszych, podkreślić wagę prawdomówności i uczciwości, konieczności wybaczania oraz potrzebę naprawienia wyrządzonych krzywd.
Szkolny konkurs plastyczny "MÓJ OBRAZ NIEPODLEGŁEJ".
- Szczegóły
SZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY „ Mój Obraz Niepodległej”.
Opiekun świetlicy szkolnej i Samorząd Uczniowski zaprasza uczniów klas I-VIII do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Mój Obraz Niepodległej”.
Cel konkursu:
- podtrzymywanie tradycji narodowych;
- pielęgnowanie patriotyzmu;
- wyrabianie poczucia wrażliwości estetycznej.
Praca formatu: A3 (kartka dużego bloku)
Technika wykonania: Dopuszczalne jest wykorzystanie różnorodnych środków, np. rysunku, malarstwa, zdjęć, collage-u, grafiki komputerowej.
Pracę drogą elektroniczną na podany email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do wychowawcy świetlicy pani Anny Dwornik należy przesłać w formie zdjęcia pracy konkursowej do dnia 22.11.2020r.
Wyniki konkursu na stronie szkoły - 27.11.2020r.
Wykonane prace konkursowe prosimy zachować, zostaną one zebrane po powrocie uczniów do szkoły. Prace pokonkursowe utworzą galerię.
Jesienna matematyka
- Szczegóły
![]() |
Jesienna matematyka – pod takim hasłem odbyły się zajęcia w przedszkolu „Jarzębinka”. Dzieci segregowały dary jesieni, liczyły, tworzyły zbiory. Dzieci z grupy Misiów rzucały do celu kasztanami oraz stworzyły szal „Pani Jesieni”. Grupa Muchomorków oraz Skrzatów przeliczała dary w zakresie do 10, segregowała według wielkości, kształtu, koloru. Wykorzystywała cyfry do oznaczania zbiorów, dodawały oraz odejmowały. Dzieci z grupy Jeżyków wskazywały najliczniejsze oraz najmniej liczne zbiory, wykorzystywały do tego celu znak graficzny oraz tworzyły rymy. Przedszkolaki z grupy Wiewiórek odczytały list od pani „Jesieni” oraz układały rozmaite figury geometryczne.