Szkolne wybory książek
- Szczegóły
![]() |
W kwietniu w naszej szkole odbyły się Szkolne Wybory Książek, podczas których uczniowie głosowali na trzy najciekawsze pozycje literackie, przeczytane w ciągu ostatnich dwóch lat.
Celem akcji było poznanie preferencji czytelniczych uczniów, bezpośrednia promocja czytania książek dla przyjemności, podniesienie wskaźników czytelniczych oraz zakup nowych propozycji książkowych do biblioteki.
Dzięki tej akcji, szkoła zakupiła kilkanaście ciekawych tytułów, które wzbogacą i uatrakcyjnią księgozbiór szkolnej biblioteki. Zapraszamy po nowości wydawnicze. Już są!
Sprawdzian kompetencji trzecioklasisty
- Szczegóły
![]() |
8 i 9 maja 2025r., uczniowie klas III przystąpili do Sprawdzianu Kompetencji kończącego pierwszy etap edukacyjny. Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności, rozwiązując zadania w arkuszach testowych, przygotowanych przez Nową Erę, który, jak każdego roku, składał się z dwóch części podstawowych: języka polskiego i matematyki. Tematem przewodnim sprawdzianu z j. polskiego był fragment z czasopisma „Małe charaktery". Badanie wiedzy i umiejętności trzecioklasistów jest ważne pod względem edukacyjnym, dostarcza istotnych informacji o pracy uczniów w zakresie różnych kompetencji: czytania, pisania, wiedzy o języku, sprawności rachunkowej oraz praktycznych umiejętności w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Wszyscy uczniowie przystąpili do tegorocznego testu.
Projekt: koszulka - lekturka
- Szczegóły
![]() |
W ramach majowych lekcji języka polskiego klasa VII A uczestniczyła w projekcie KOSZULKA LEKTURKA.
Uczniowie na białych koszulkach polo wykonali różnymi technikami plastycznymi symbole i elementy graficzne z lektur obowiązkowych. Zaprezentowali swoje prace uczniom z klasy VIII.
Cele zadania:
- utrwalenie wiedzy z omówionych lektur szkolnych dla wszystkich uczniów;
- powtórka przed egzaminem dla uczniów klasy VIII.
Nauczyciel języka polskiego - D. Nowak
Nasza moc, nasza planeta – obchody Światowego Dnia Ziemi
- Szczegóły
Z okazji Światowego Dnia Ziemi przypomnieliśmy społeczności naszej szkoły, jak wielki wpływ na przyszłość planety mają nasze codzienne wybory. W obliczu nasilającego się kryzysu klimatycznego coraz częściej mówi się o potrzebie rzetelnej edukacji ekologicznej, zmianie nawyków i odpowiedzialności za środowisko, nie tylko od święta.
Skupieni na codzienności, nie myślimy o Ziemi, więc przynajmniej raz w roku pojawia się świadomość tego, że Ziemia to planeta jedyna, jedyny dom, w którym możemy mieszkać.
Dzień Ziemi jest obchodzony co roku w tym samym dniu, po raz pierwszy miał miejsce w 1970 roku. W 2009 roku ONZ nadało temu dniu rangę Międzynarodowego Dnia Matki Ziemi. Jego celem jest promocja ekologicznej świadomości oraz zachęcanie do praktyk proekologicznych.
W procesie kształtowania postaw proekologicznych, niezwykle ważne jest wyrabianie codziennych nawyków. Ogromną rolę w tych działaniach odgrywają dzieci, które coraz częściej inspirują dorosłych do zmiany zachowań. Dla nich "ekologicznie" znaczy "w pełni i szczerze". Dorośli mogą się od nich uczyć determinacji, odwagi i tego, jak wielką wartość ma codzienna konsekwencja. Nawet proste nawyki, takie jak unikanie jednorazowych produktów, rozsądne zakupy czy segregacja śmieci, mają duże znaczenie. O tym wszystkim przypominali uczniowie naszej szkoły podczas tegorocznych obchodów Dnia Ziemi.
Uczniowie klas IV-VIII przygotowali plakaty pod hasłem „Chodź pomaluj mój świat…” oraz elementy dekoracji, by podkreślić jak ważne jest ŚWIĘTO NASZEJ PLANETY.
Nauczyciel prowadzący Grażyna Rowińska